CC alias Carbo Cabernet. Story o tom, že i na Moravě jde dělat Cabernet Sauvignon, když respektuješ půdu, klima atd. místo bezhlavýho kopírování Bordeaux (když ve skrytu duše víš, že se ti to stejně nepovede). Taky o tom, jak jsem se zbavil předsudků - jak osvobozující.
Nikdy jsem žádný Cabernet sám nevysadil, našel si mě. Nechtěl jsem s tou odrůdou dělat, byl jsem až militantní - dřív jsem věci zavrhoval okamžitě, aniž bych je zkusil, což byla chyba. Ale pak jsme koupili vinice s už vzrostlým Cabernetem Sauvignon i Franc, protože vesmír má smysl pro humor. A přišlo smíření. “Nevyzkoušené, nepoznané”, jak říkal profesor Kraus. I když ti ze 100 věci 99 neklapne, někdy ta 1 může stát za to. Nebo tě může něco naučit, mně třeba podstatnou součást mého know how: udělejte z nevýhody výhodu.
Takže Cabernet. Naše první víno ze skoro dvacetiletileté vinice Sahary, jejímuž podloží, jak asi tušíte, dominuje lokálně velmi netypický písek. 100% karbonická macerace, jeden konkrétní sud, který se mi nehodil do žádného jiného cuvée. Ne že by byl lepší nebo horší. Jen byl svůj, a tak už i zůstal. Stočeno hadičkou přímo ze sudu do lahví.
Pro etiketu tohoto vína jsem chtěl něco veselého, s vysokým levelem šílenosti, postaveného na typografii a výrazných barvách. Grafička Klára Zápotocká ze studia Breisky, která ji pro nás vymyslela, to chytla na první dobrou:
Dvě písmena. Redukce barev i tvarů, hra s kompozicí, trochu matematika, hodně kontrast.
Klienti po nás často chtějí spíš opak - víc logo, víc barev, víc srozumitelnosti, víc brand, víc všechno. Ale od Milana jsme dostali zadání snů, s maximální svobodou a důvěrou. Nekonečný hřiště 135x85 milimetrů, ujeď si kam chceš, pokud to funguje. Radost prostě. Výsledkem je typografický cvičení, na který jsem s radostí pořídila i ozkoušela balík novejch písem, a rozlet až k dada: copak carbo cévy cedí cabernet cauvignon country cajdák celkem cajk creativní cesta cíl cože citát cvičim cirkus cuklej cecik cejtim cvokhaus. Civíš, co?
Taky jsem civěl, jak se to povedlo: výsledkem je rozehraná řada šesti různých motivů propojených barvou a výraznou typografií, které jsou v kartonech různě namíchané.
Dostali jste žízeň? Limitka právě teď k zakoupení přímo tady v e-shopu.