Nach je návrat do dětství: jsem odkojený naším lokálním červeným, takovým tím typickým selským, co se tu pilo, než se začaly řešit barikové sudy, odbourávání kyselin, hladkost, tanyny a jiné blbosti zastírající charakter místa. Ale já chtěl vrátit slávu šťavnatému moravskému červenému, vínu pro každodenní pití, založenému na naší milované Frankovce. Takže Nach. Odvozeno od staročeského názvu pro barvu, kterou toto víno má.
S ročníkem 2024 přichází nový look. Změna tentokrát nepochází ode mě, věčného vylepšovatele, ale z nedostatku lahví: sklárna přestala vyrábět dosavadní “buclatky”, takže jsme neměli jinou možnost než najít jinou pěknou litrovku (mimochodem celkem náročný úkol). Společně s naší dvorní designérkou Klárou Zápotockou jsme pak rovnou skočili i do nové éry labelů – minimalistické černo-bílé „Švýcarsko“ (jak zněl náš pracovní název, protože Helvetica), které skvěle odráží typickou čistotu, upřímnost a každodenní easy vibe těchto vín. Mám z toho radost.
Kde to sehnat? Zeptejte se mých distributorů, nebo si pořiďte tuto degustační sadu.